Jazero Bled – Najkrajšie jazero v Slovinsku

Ako ste sa mohli dočítať v predchádzajúcom článku, ktorý bol venovaný Mariboru a Ľubľane, tak tento rok sme cestovali po Slovinsku a Taliansku. Slovinsko je prekrásna krajina a 4 dni nám nestačili na to, aby sme ho celé prešli. Nevideli sme napríklad celé Julské Alpy a pobrežie Jadranského mora. Stihli sme si pozrieť Maribor, hlavné mesto Ľubľana, jazero Bled, roklinu Vintgar, vodopád Savica a Bohinjské jazero, hrad Predjamu Škocjanské jaskyne, ktoré sú súčasťou najväčšieho jaskynného a krasového systému v strednej Európe.

Kompletný 10-dňový výlet sme rozdelili do niekoľkých zaujímavých článkov, ktoré budeme pravidelne pridávať. Blogy budú obsahovať tie najlepšie zážitky a postrehy z našich ciest. Opäť máme množstvo kvalitných fotiek, videí a rád, takže sa máš určite na čo tešiť. Články sme rozdelili nasledovne: Ľubľana a Maribor – Najkrajšie mestá v Slovinsku, Jazero Bled – Najkrajšie jazero v Slovinsku, Roklina Vintgar – Krasová tiesňava v SlovinskuVodopád Savica a Bohinjske jazero v Slovinsku, Hrad Predjama – Slovinsko, Škocjanské jaskyne – Najväčší jaskynný systém, Lago di Garda a Brescia, Trento – Mesto v srdci Dolomitov, Marmolada – Najvyšší vrch Dolomitov, Lago di Carezza – Priezračné jazero v Dolomitoch, Sassolugno a Sassopiatto – Talianske Dolomity. Na konci celej série článkov pripravíme itinerár a zostriháme video z našich zážitkov.

jazero-bled-slovinsko-titulka

Juuuuj, ako som sa ja nevedela dočkať, kedy konečne uvidím jazero Bled. Ako prvé mi do očí udrela jeho krásna tyrkysová farba a pocit, že voda bude mega studená. Tak aj bolo. Ale predtým, ako som ju išla vyskúšať sme sa  ubytovali v Campingu Bled (hneď vedľa jazera), týpek na recepcii nám ukázal voľné miesta, našli sme si to „naše“, ale vedeli sme, že tam bude dosť páliť slnko, tak sme hneď rozložili aj prístrešok, ktorý sme kúpili v lidli a slúži ako proti slnku, tak aj vode. So stavbou nám pomáhal náš sused, prístrešok ťažko postavia dvaja. Dali sme si večeru a išli sme hneď k vode. Tam sme zistili, že má asi tak 15 stupňov, ale nevadí, Denis sa do nej hodil aj tak. Potom sme len tak sedeli na móle a obdivovali jazero so západom slnka, totálna idylka.

Na druhý deň ráno, po úžasne chladnej noci (cez deň bolo asi 33 stupňov, ale v noci, tým že okolo sú hory, to kleslo na super teplotu), som bola príjemne prekvapená, že sa dalo kúpiť čerstvé pečivo, ktoré na bicykli ponúkala holka z kempu. Ráno nemohlo byt krajšie. Po raňajkách sme sa vybrali na vyhliadku na vrchu Veľká Osojnica (756 m n.m.). Keď sme vyšli z kempu, asi po 10 minútach kráčania popri jazere sme sa napojili na turistickú trasu (viac informácií o našej trase nájdeš v tomto odkaze na mapu).

Výstup nebol náročný, aj keď v tom teple nám dal trošku zabrať. Už po 20 minútach stúpania sme videli pomedzi stromy jazero vo svojej plnej kráse. Na úplne prvý výhľad viedol dlhší rebrík a potom sme si už len vychutnávali dobrý vzduch a pohľady, na ktoré sme tak dlho čakali. V strede jazera je ostrov, na ktorom je kostol Nanebovzatia Panny Márie, v nedeľu a tam konajú bohoslužby a tiež tam premávajú aj výletné lode. Pri jazere na vyvýšenom pahorku je postavený Bledský hrad, tento hrad je vraj najstarší hrad v Slovinsku. Jazero je dejiskom rôznym športových podujatí, videli sme tam veľa športovcov na kajakoch, paddleboardoch, ale aj plavcov.

Okolo jazera Bled vedie približne 5 km chodník, vieš si tak prejsť dosť veľkú časť jazera, posedieť si a vidieť tak jazero z mnohých uhlov. My sme ale radi, že sme vyšli na Veľkú Osojnicu (756 m n.m.). Pokračujeme ďalej na Malú Osojnicu (691 m n.m.) a Ojstricu (611 m n.m.), odkiaľ je asi najlepší výhľad a tiež najviac turistov. Spoločnú fotku nám spraví ochotný pán a utekáme dole.

Celá trasa je pomerne chabo značená, takže sme mali celý čas v ruke GPSku. Výstup aj zostup nám zabral asi dve a pol hodinky, ale dá sa to zvládnuť rýchlejším tempom aj za dve hodiny. Celkové stúpanie bolo 304 m, klesanie 294 m a prešli sme 4,7 km. Sranda je, že počas celej prechádzky sme videli asi 30 malých myšiek, ktoré behali medzi listami a mali sme pocit, že sa nás vôbec neboja. Les vyzeral podobne ako náš, predsa len, je to dosť malá nadmorská výška. Ľudia sa tam len tak motkali, sústredili sa na vyhliadkach.

Čo sa týka kempu Bled, tak ten bol vážne perfektný, dostatok spŕch a toaliet, krásne priestory, veľa stromov a jazero Bled na skok. Súčasťou tiež boli trampolíny pre deti, pingpong, športovisko. Tiež máš možnosť využiť rôzne zájazdy, jazdu na koni a iné atrakcie. V tento deň sme ešte videli najkrajšiu krasovú roklinu Vintgar, kde bolo naozaj nádherne. O tom ale nabudúce.